Frågor & Svar

När blir nästa tävling för dig & Sudden?`
- Har faktiskt siktat in mig på näske, då jag tävlar både dressyr och hoppning. Bara enkelt program och enkla höjder, för miljöträningens skull. Sedan siktar jag in mig på km här hemma, (:


Hur ska en medryttare vara för dig?
- Ansvarsfull och tänker på hästens bästa, behöver inte vara en stjärna på att rida men ska ha suttit på en häst och kunna de vanligaste grunderna. Någon som är social och helt enkelt gillar sudden som jag.

Hur ofta är du i stallet?
- Jag vill ju självklart vara där varje dag, men ngn dag i veckan blir det att jag står över då det är mycket med läxor, innebandy, körkort & sedan mig mage som stör mig grymt mycket. Så runt 6 dagar.. Ibland 5.

Hur många timmar är du ca i stallet?
- Det är verkligen olika beroende vad som står på schemat, men minst en timme. Som vissa dagar kan det bli 10 timmar om inte mer på helger. Så beror mycket på situatuion och hur mycket tid man har.

Hur hittade du sudden?
- Hittade sudden på annons på hastnet.se , fastnade på honom på bilden direkt faktiskt! Svarta buspållen.. (: Sedan när vi ringde på honom tyckte vi att det stämde överens mycket med det jag ville ha. Sedan åkte jag och provred sudden i umeå där han stod på hippo, dock trivdes han inte allra bäst där. Första gången jag såg honom bvisste jag att jag ville ha honom. Sedan provred jag honom och dock gick kasnke inte allra bäst, men var helt kär. För att säkra det så åkte vi upp igen för att kolla och samma känsla.. han skulle bli min. SÅ hittade jag min prins och ångrar inte en sekund att jag köpte honom.

Har du haft några andra hästar tidigare?
- Japp! EN d-ponny som hette abgar, och skötte självklart om andra hästar innan det, tex forin vira en gammal travare var jag fodervärd på. Och hjälpte kompisar mycket med deras hästar. Men abgar "abbe" var min första egna ponny som jag hittade i sundsvall hos malin brunzell som hade ett stall som sålde hästarna åt ägarna för det var för jobbigt. Han är född 94 och vi ägnade oss mest åt hoppning, vi tränade mycket hos pelle uppe i stensätter. Han var runt 1.45 och var brun med svarta ben! (:

Varför sålde du vidare din gamla häst?
- Han och jag helt enkelt växte ifrån varandra på slutet, vi ville inte samma saker och jag bestämde mig för att hitta en annan familj och ägare som passade bättre med honom för bådas bästa. Satte ut honom på annons och då kom en familj från piteå och provred och de klickade direkt, Där bor han nu och lever livet.


Hur länge har du haft sudden?
- Över ca två år.. Exakt: 2 år, 1 månad, två veckor och tre dagar.

Vad tycker du är roligast, hoppning eller dressyr och varför?
- Faktiskt hopp då det är mer fart och fläkt, men på något sätt båda två då båda är roliga i mängd och beror på helt vilket humör man är på den dagen osv.  Men just nu faktiskt hoppning då jag vill satsa mera på det, har ju världens finaste häst.


OM du har mer frågor , skriv gärna så lägger jag till svaren! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0