Hästpratare!

Hade hästprataren hos mig igår och det blev sagt lite från sudden hah.. (: Men hon hette iaf  caroline var asbra och trevlig här nedan kommer jag skriva några frågar jag frågade honom och svaren! Även vad han sa till henne i början när de bara skulle prata på..

Sudden:

Vetu, jag är rätt så stor!
Behöver jag prata med dig?
caroline förklarar att det är matte som vill veta hur du har det. Matte får reda på allt du kommer berätta
Men vad ska jag berätta? vad är det matte vill veta?
jag vill veta varför matte inte tror att hon redan vet allt
matte får förklara varför..


haha kaxmört (;
NU ytill frågorna, väljer ut några..

1. hur trivs du med stallet?
- Jag tycker att jag är nummer ett!
Jag vet vem jag är och de vet de andra också..
Jag tycker om att de är ljusa färger runtomkring mig och på mig bill jag ha färgglada.
Jag vill ha snygga saker på mig, men oj nu kommer jag in på annat än de du frågade om.

2. vad tycker du om hopp/dressyr?
- jag tycker faktiskt dressyr är bäst! ( låter överdriver på rösten )
I dressyr får man visa upp sig, ha fina saker.. men i hoppning är det många som är med som inte bryr sig.
och jag bryr mig!

3. varför lägger du mulen på axeln innan jag tränsar?
- Jag vill ha närhet precis innan vi ska fokusera tillsammans,
Det blir min fokuspunkt och det kommer jag fortsätta med
Jag är först redo när jag flyttat mulen

4. varför bli du spänd när vi rider ut?
- jag klarar mig ju själv! men det är frågan om matte gör det..
jag trivs bäst när vi är på bekanta områden, så jag känner igen varje sak

5. Stallet du stod på förut, hur var det?
- jag fokuserar på nuet, lever här och nu inte behöver jga gå in på gammalt.

6.Vill du att någon annan rider/håller på med dig?
- Vi är ju ett team matte och det betyder du & jag.
då ska inte någon annan komma och styra.

7.Har du flyttat runt mycket?
- ja det har varit lite otryggt
Men här känner jag en kärlek för den jag är
jag kan känna ett lugn från alla i stallet.

8. varför hostar du ibland?
- jag samlar på mig damm i luftvägarna och tillslut måste det ta vägen någonstans.
men det är inte något någon ska behöva oroa sig för

9. trivs du ihop med mig?
- Matte, det vet du att jag gör!

10. caroline säger till sudden att sudden är det bästa som hänt mig.. svar:
Du får en låååång puss av mig matte eftersom ni människor verkar uppskatta det.

11. Vill du att någon annan håller på med dig?
- Njaa, MATTE ÄR BÄST.. bara om du talar om för henne hur hon ska göra

ohmygard, min kaxmört som jag älskar!



Kommentarer
Postat av: Malin

Det lät kul att få svar, men det där med färgerna lät överdrivet då hästar inte kan se "färgglada" saker :P

2010-08-25 @ 20:55:45
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: emelie

haha, askul men andra gången jag hör med färger men två olika hästpratare.. 8) men han ser ljusa? ha..

2010-08-27 @ 16:03:44
Postat av: emelie

fast alla tror ju lite olika och ja tror ju på det mesta, men har haft en bättre.. men man känner ju av det , eftersom man känner sin häst

2010-08-27 @ 16:04:22
Postat av: isabelle

Gud va kuul ;o vill också ;o

2010-08-31 @ 21:27:59
URL: http://isabelleeottosson.blogg.se/
Postat av: emelie

asum.. men man ska ta saker med en nypa salt :D men beror ju på hur man känne rmed hästen med

2010-08-31 @ 22:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0